Zwangerschapsyoga

Er is waarschijnlijk geen andere periode in het leven van een vrouw waarin de harmonie tussen lichaam, geest en omgeving zo gevoelig ligt als tijdens de zwangerschap. De zwangerschapsyoga is erop gericht om deze periode bewust te beleven.

De zachte vloeiende bewegingen leren je om met je volledige aandacht bij jezelf te zijn, en vertrouwen te hebben in de kracht van je eigen lichaam. De yoga helpt je om je spieren te verstevigen en soepel te maken, ademhalingstechnieken om de weeën op te vangen, concentratie- en ontspanningsoefeningen. Kortom het is een goede ondersteuning en voorbereiding op de bevalling en het moederschap.

Met Dru zwangerschapsyoga kun je:

  • Bewuster omgaan met je zwangerschap
  • Leren vertrouwen op je eigen lichaam
  • Je voorbereiden op de bevalling
  • Het verschil leren tussen spanning en ontspanning
  • Verstevigen en versoepelen van je spieren
  • Contact maken met je kindje
  • Eenvoudige massage technieken leren
  • Ademhalingstechnieken leren om de weeën op te vangen
  • Bekend raken met perstechnieken en baarhoudingen
  • Je ontspannen

Eenmaal in de 8 weken wordt er een partnerles gegeven, de partner is dan welkom en leert hoe hij/zij tot steun kan zijn tijdens de bevalling.

De zwangerschapsyoga is een doorlopende groep, vanaf de 20e week kun je instromen. Ervaring met yoga is niet nodig. Je schrijft je in voor een serie van 10 lessen.

Deze lessen worden gegeven op maandagavond van 19.00 – 20.15 uur bij Fysiotherapie Keulen en Brusse, Boezemsingel 79 in Bodegraven.

Bloei

Er is in mij
Een teer en warm gevoel.
Het komt door jou,
Mijn kindeke, stil nog
En onzichtbaar
Dat in mij geweven wordt.
Genesteld
Lig je in mijn schoot,
Zó groot.

En ik?
Ik bloei, ik bloei,
Ik sta in volle bloei!
Ik ben als een boom
In de wind:
Ik draag mijn kind!

Uit: Negen maanden samen.

delen

Reacties zijn gesloten.